Ammattilaismallin lyhyt esittely

Lapsen taitovalmennuksen vaiheet
varhaiskasvatuksessa ja alakoulussa

Lapsen ammattilaismallin taitovalmennus perustuu toimintakyvyn arviointiin ICF-viitekehyksessä.

Sitä voidaan toteuttaa varhaiskasvatuksessa, alakoulussa, perhetyössä, lastensuojelussa ja muissa sote-palveluissa. Mallia voivat toteuttaa esimerkiksi opettaja, erityisopettaja, ohjaaja, psykologi, terapeutti, sosiaalityöntekijä, kuraattori tai terveydenhoitaja.

Ammattilaismalliin sisältyy viisi vaihetta, joihin löydät ohjeet ja työkalut tältä sivustolta.

  1. Lapsen itsearviointi KESY-keskustelun avulla
  2. Toimintakyvyn arviointi ICF-lomakkeella
  3. Taitovalmennuksen suunnitelma ICF-viitekehyksessä
  4. Taitovalmennuksen toteutus lapsen arjessa
  5. Vaikuttavuuden arviointi

Nuoren taitovalmennuksen vaiheet
yläkoulussa ja toisella asteella

Nuoren ammattilaismallin taitovalmennus perustuu toimintakyvyn arviointiin ICF-viitekehyksessä

Sitä voidaan toteuttaa yläkoulussa, toisella asteella, perhetyössä. lastensuojelussa ja muissa sote-palveluissa. Mallia voivat toteuttaa esimerkiksi opettaja, erityisopettaja, ohjaaja, psykologi, terapeutti, sosiaalityöntekijä, kuraattori tai terveydenhoitaja.

Tämä malli soveltuu myös nuorten aikuisten toimintakyvyn tukemiseen.

Ammattilaismalliin sisältyy viisi vaihetta, joihin löydät ohjeet ja työkalut tältä sivustolta.

  1. Nuoren itsearviointi SYKE-keskustelun avulla.
  2. Toimintakyvyn arviointi ICF-lomakkeella
  3. Taitovalmennuksen suunnitelma ICF-viitekehyksessä
  4. Valmennuksen toteutus nuoren arjessa
  5. Vaikuttavuuden arviointi

Keskustelu

Vastaa

Vieritä ylös