3. Tehtävät

3.2. Taitovalmennuksen suunnitelma / Taitokirja

  • Laatikaa lapsen tai nuoren taitovalmennuksen suunnitelma
  • Toteuttakaa suunnitelmasta Taitokirja
    • Taitokirja voi olla fyysinen kirja
    • Se voidaan toteuttaa myös valmiille lomakkeelle
    • Taitokirja voi olla myös sähköinen, esimerkiksi NäytönPaikka-sovelluksessa
  • Sopikaa, miten suunnitelma jaetaan tiedoksi kaikille aikuisille

Tehtävään vastaaminen

  • Vastaa alla oleviin kysymyksiin esseemuodossa
  • Lähetä dokumentti pdf-muodossa ryhmänohjaajan sähköpostiin
  • Ryhmänohjaaja arvioi ja hyväksyy tehtävän
    • Taitovalmentajan pätevyys edellyttää tehtävän suorittamista vähintään kolme kertaa

Taitovalmennuksen suunnitelma

  1. Miten onnistui haasteiden kääntäminen taidoiksi?
  2. Mikä oli lapsen/nuoren päätavoite?
  3. Löytyikö alatavoitteita?
  4. Mitä harjoituksia ja keinoja otitte suunnitelmaan?
  5. Millaisista ympäristön mukautuksista sovittiin?
  6. Miten ammattilaisten asenteet tukevat lapsen/nuoren taitojen harjoittelua?
  7. Miten lasta/nuorta motivoidaan harjoitteluun?
  8. Millainen on aikataulu?
  9. Miten taitojen oppimista seurataan?
  10. Esittele, millaisen Taitokirjan lapsi/nuori halusi tehdä.
  11. Millainen on Taitokirjan rakenne?

Suunnitelman jakaminen tiedoksi kaikille aikuisille

  1. Miten ratkaisitte tiedon levittämisen lapsen/nuoren lähipiirin aikuisille?
  2. Miten varmistetaan, että kaikki toimivat samalla tavalla?
  3. Tuliko aikuisista myös kannustajia?
  4. Liitettiinkö suunnitelman tietoja lapsen/nuoren asiakirjoihin?

Vastaa

Vieritä ylös