Ryhmätyöskentelyn vaiheet

  1. Kunnan ja hyvinvointialueen sopimus taitovalmennuksen käyttöönotosta
  • ryhmät
    • 1. alle kouluikäisten ryhmä
    • 2. kouluikäisten ryhmä
  • osallistujat
    • sivistyspalveluiden osallistujat
    • sote-palveluiden osallistujat
  • ryhmänohjaajan valinta
    • yksi yhteinen ryhmänohjaaja koko ryhmälle
    • sivistyksellä ja sotella omat ryhmänohjaajat, jotka toimivat yhteistyössä
  • kustannusten jakaminen

2. Ryhmänohjaajan tehtävät

  • ryhmänohjaajan tehtävät
    • aikataulun suunnittelu 12 kk:n ajalle
    • opiskelijoiden työskentelyn seuraaminen
    • ryhmäkeskusteluiden vetäminen
    • opiskelijoiden tehtävien hyväksyminen
    • ryhmän kehittämisehdotusten raportointi johdolle

3. Ryhmätyöskentelyn tavoitteet

  • osallistujan tavoite, vaihtoehdot
    • Oppimaa®Taitovalmentajan pätevyys 20 op
      • koko 5 askeleen toimintamalli haltuun
      • valmennuksen toteutus arjessa
      • päiväkoti, koulu, perhetyö, terapeutit, lastensuojelu jne.
    • ICF-viitekehys haltuun
      • toimintamallin hahmottaminen ja yhteistyö
      • ICF-lomakkeiden käyttö toimintakyvyn arvioinnissa
      • terveydenhoitajat, lääkärit, nepsy-tiimin jäsenet jne.

4. Itsenäinen verkkotyöskentely moduuli kerrallaan

  • Opiskelija tutustuu itsenäisesti moduulien materiaaleihin
  • Opiskelija toteuttaa tehtävät itsenäisesti omassa työssään

5. Tehtävien suorittaminen

  • Esseekysymyksiin vastaaminen
  • Työtoverin vertaisarviointi
  • Ryhmänohjaaja hyväksyy tehtävät
  • Tehtävien lopputulokset liitetään lapsen tai nuoren asiakirjoihin

6. Ryhmäkeskustelut moduuli kerrallaan

Vastaa

Vieritä ylös